Η εποχή της εικόνας επιτάσσει την ανάγκη για ισχυρή και μεθοδευμένη παρουσία στον κόσμο των social media. Για να μπορέσει μια επιχείρηση να ανταπεξέλθει σε αυτό, είναι σημαντικό να δημιουργεί και να προγραμματίζει το περιεχόμενο των αναρτήσεων της με στρατηγική σύνθεση που θα ταιριάζουν στις ανάγκες της επιχείρησης.
Η Wild Wild Web με πολυετή εμπειρία στον κόσμο του marketing παραθέτει παρακάτω μερικές χρήσιμες συμβουλές, ώστε η δημιουργία και η διατήρηση ενός social media calendar να επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.
Το συγκεκριμένο ποσοστό έχει θεσπισθεί από gurus της επιστήμης του marketing και αποσκοπεί στη σωστή διχοτόμηση του περιεχομένου των αναρτήσεων σας στα social media, ώστε να επικοινωνούν στο κοινό σας μια ισορροπημένη γκάμα από προϊόντα προς πώληση και περιεχομένου που επικεντρώνεται σε εκείνους.
Συγκεκριμένα, στην περίπτωση που το 80% των αναρτήσεων επικεντρωθούν στην επικοινωνία περιεχομένου που αντανακλά τις ανάγκες και προτιμήσεις του αγοραστικού σας κοινού, αυξάνεται και η εμπιστοσύνη και το engagement στον λογαριασμό.
Από την άλλη, το υπόλοιπο 20% των αναρτήσεων εάν χρησιμοποιηθεί για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει η ίδια επιχείρηση ή οι πελάτες της και εξυπηρετούν τις ανάγκες του αγοραστικού της κοινού, τότε ο λογαριασμός στα social media θα απογειωθεί.
Για να πετύχετε το ιδανικό ποσοστό αναρτήσεων πρέπει αυτές να γίνονται σε κομβικές ώρες για το αγοραστικό κοινό σας. Με άλλα λόγια, εάν η έρευνα αγοράς δείξει για παράδειγμα ότι από τις 3.00 μ.μ. έως 5.00 μ.μ. είναι εκείνος που το μεγαλύτερο ποσοστό του αγοραστικού κοινού βρίσκεται Online, τότε αυτόματα γίνεται κομβικής σημασίας για εταιρείες, ώστε το περιεχόμενο που θα αναρτήσουν να έχει την μέγιστη δυνατή ανταπόκριση.
Ακριβώς ίδιας λογικής είναι και η συχνότητα μέσα στην εβδομάδα με την οποία θα δημοσιεύεται το διαφημιστικό υλικό. Ουσιαστικά, η μέθοδος αυτή βοηθά στη δημιουργία του κατάλληλου προγράμματος αναρτήσεων για την εταιρεία και τις ανάγκες του αγοραστικού της κοινού.
Πρωταρχικός στόχος των social media είναι η ανάδειξη και ταυτόχρονη έκθεση εταιρειών σε πιθανό και ήδη υπάρχον αγοραστικό κοινό. Συνεπώς, προκειμένου να κινήσει το ενδιαφέρον πιθανών μελλοντικών πελατών της, το περιεχόμενο των αναρτήσεων οφείλει να επικεντρωθεί στις ανάγκες τους αλλά και στον μοναδικό τρόπο που η εκάστοτε εταιρεία τις καλύπτει μέσω των παροχών της. Με τη δημοσίευση τέτοιου περιεχομένου, όχι μόνο αυξάνεται η ζήτηση για την εταιρεία αλλά και η δυναμική της στη διαμόρφωση καταναλωτικών συμπεριφορών υπέρ της. Τα δεδομένα αυτά με τη σειρά τους συνθέτουν μια ξεκάθαρη εικόνα, για τους Βασικούς Δείκτες Απόδοσης (KPIs) που ποσοτικοποιούν και μετράνε την απόδοση της εταιρείας, σε σχέση με την ίδια και τα επίπεδα ανταγωνισμού, ενώ παράλληλα υποδηλώνουν περιοχές που χρίζουν βελτίωση.
Η σωστή εκτέλεση των προηγουμένων οδηγεί σε βαθύτερη κατανόηση της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού σας, των τάσεων που επικρατούν καθώς και γνώση των παραγόντων που επηρεάζουν και τα δύο. Με δεδομένο αυτό, η καθιέρωση συγκεκριμένου προγράμματος ωραρίου και συχνότητας, βάσει του οποίου θα εμφανίζονται τα posts στο αγοραστικό κοινό, γίνεται μια απλή, αυτοματοποιημένη διεργασία.
Συχνά, η καθιέρωση που παραπάνω προγράμματος παγιδεύει την εταιρεία σε μια λούπα, συχνής επανάληψης περιεχομένου, καθότι αυτό ανταποκρίνεται καλύτερα στις προτιμήσεις του κοινού, με αποτέλεσμα σύντομα να γίνεται το περιεχόμενο της προβλέψιμο, και να μη δημιουργεί πλέον αισθήματα προσδοκίας στο κοινό. Για να αποφευχθεί αυτός ο κίνδυνος και να μη βαρεθεί το αγοραστικό κοινό, η εκάστοτε εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει εναλλασσόμενο περιεχόμενο που εμπεριέχει όλους τους πιθανούς συνδυασμούς των ενδιαφερόντων τους. Συγκεκριμένα προτείνεται το συνολικό περιεχόμενο των αναρτήσεων να περιέχει 3/3. 1/3 αφοσιωμένο σε προωθητικές ενέργειες των εταιρικών παροχών ή άλλων προϊόντων , το άλλο 1/3 στην αναδημοσίευση αναρτήσεων στις οποίες αναφέρεται και το τελευταίο 1/3 είναι το πιο σημαντικό για την πετυχημένη εδραίωση της εταιρείας στον χώρο, μιας και αφορά τον τρόπο αλληλεπίδρασης της εταιρείας με το αγοραστικό της κοινό.
Η αυτοματοποιημένη αυτή διεργασία δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να παράγει αντικειμενικά και αξιόπιστες μετρήσεις της παραγωγικότητας της και της έως τώρα απόδοσης της.
Όσο πιο αντικειμενικά και άμεσα πραγματοποιηθεί η ανάλυση, τόσο πιο άμεσο feedback θα έχει η εταιρεία προκειμένου να βελτιωθεί. Με γνώμονα αυτά, μπορεί να προβεί σε τρόπους ενίσχυσης της θέσης στη λίστα εκτίμησης των καταναλωτών, όταν σκέφτονται να προβούν σε αγορές.
Εάν έστω και ένα από τα παραπάνω υιοθετηθεί από την εταιρεία σας, η πορεία της θα βελτιωθεί αισθητά καθώς θα έχει αυξήσει την επιθυμία αναζήτησης της από νέο αγοραστικό κοινό ενώ παράλληλα διατηρεί το ήδη υπάρχον, κερδίζοντας μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς που δραστηριοποιείται.