Αν έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι είναι αυτό που δίνει σε μια ιστοσελίδα χαρακτήρα, στυλ και ζωντάνια, τότε η απάντηση που ψάχνετε βρίσκεται στο Web Design. Με απώτερο στόχο την προσέγγιση ατόμων στο website μιας εταιρείας και την δημιουργία leads και conversions, κάθε ιστότοπος πρέπει να διαθέτει ένα πλήρως λειτουργικό και καλά σχεδιασμένο website, το οποίο θα επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν και να πλοηγούνται με ευκολία και ευχαρίστηση, όντας παράλληλα φιλικό προς το SEO.
Το Web Design είναι η καρδιά της εμφάνισης, της λειτουργικότητας και της εμπειρίας του χρήστη σε έναν ιστότοπο, και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για πολλούς λόγους. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι είναι η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται όταν κάποιος επισκέπτεται το «σπίτι» μιας επιχείρησης, δηλαδή την ιστοσελίδα της. Όπως ακριβώς ένα καλοσχεδιασμένο κατάστημα ή σπίτι αφήνει θετική αίσθηση, έτσι και ένας ιστότοπος πρέπει να είναι καλαίσθητος, οργανωμένος και φιλικός στην πλοήγηση, ώστε να καλωσορίζει τους επισκέπτες και να τους εμπνέει εμπιστοσύνη.
Πέραν όμως από την πρώτη εντύπωση που δίνει στον χρήστη, μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα συμβάλλει στην βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών, βοηθώντας τους να βρουν εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνουν, να περιηγηθούν σε διάφορες σελίδες, να αλληλεπιδράσουν με διάφορα στοιχεία και κυρίως να ολοκληρώσουν ενέργειες, όπως οι αγορές ή η συμπλήρωση φορμών επικοινωνίας.
Ένας καλαίσθητος, σύγχρονος και επαγγελματικός σχεδιασμός δημιουργεί πάντοτε την αίσθηση ότι η επιχείρηση αποπνέει αξιοπιστία, εμπιστοσύνη και επαγγελματισμό απέναντι στους πελάτες- χρήστες της. Το γεγονός αυτό είναι πλήρως ευεργετικό για την επιχείρηση, καθώς η αξιοπιστία της ενισχύεται από την πρώτη κιόλας επαφή με τον χρήστη, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες για τον (ας μη γελιόμαστε) τελικό της σκοπό – τη δημιουργία conversions.
Το γεγονός αυτό μας οδηγεί στον αμέσως επόμενο λόγο του γιατί να εστιάσει κανείς στο web design και αυτός είναι το ότι ένα καλά σχεδιασμένο website έχει υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.
UI & UX friendly website
Ας μην ξεχνιόμαστε, ένα καλό SEO score είναι κάτι που θέλει κάθε επιχείρηση, πόσο μάλλον την πρώτη θέση στις κατατάξεις των SERPs. Το καλό web design συνδέεται σε άρρηκτα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός ιστοτόπου, τα οποία με τη σειρά τους επηρεάζουν την κατάταξή του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Τέτοια τεχνικά χαρακτηριστικά είναι συνήθως η γρήγορη φόρτωση κάθε σελίδας, η καθαρή δομή και η ευκολία στην διαδικασία πλοήγησης.
SEO basics
Σύμφωνα με έρευνες, το 44% των χρηστών θα αναφέρει μια κακή εμπειρία πλοήγησης σε έναν ιστότοπο σε γνωστούς του και θα τους προειδοποιήσει να τον αποφύγουν. Παράλληλα, το 79% δεν σκοπεύει να επισκεφθεί ποτέ ξανά έναν τέτοιο ιστότοπο στο μέλλον. Επιπλέον, το 80% των ανθρώπων ελέγχει τις κριτικές μιας επιχείρησης πριν προχωρήσει σε αγορά γεγονός που σημαίνει πως μια αρνητική κριτική και κατ’ επέκταση φήμη μπορεί να κοστίσει έως και το 70% των δυνητικών πελατών μιας επιχείρησης, προκαλώντας συχνά ανεπανόρθωτες βλάβες. Αντίθετα, όταν το SEO και το Web Design λειτουργούν και συνδυάζονται αρμονικά, δημιουργούν μια θετική εντύπωση για την εκάστοτε ιστοσελίδα και κατ’ επέκταση για το ίδιο το brand. Το γεγονός αυτό όχι μόνο συμβάλλει στην ενίσχυση της συνολικής εμπειρίας των χρηστών, αλλά, επιπλέον, τους παρακινεί να αφήσουν θετικές κριτικές. Ακόμη, είναι αξιομνημόνευτο το ότι οι θετικές αξιολογήσεις αυξάνουν την εμπιστοσύνη των δυνητικών πελατών, μια από τις πιο σημαντικές αξίες στον χώρο του Marketing.
Μέσω του CMS οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν, να διαχειρίζονται, να επεξεργάζονται και να δημοσιεύ…
Η διαδικασία υλοποίησης ενός καλού και αποδοτικού Web Design είναι σημαντικό να πατάει πάνω σε ορισμένα βασικά θεμέλια και αρχές, ώστε να διασφαλιστούν επιτυχή αποτελέσματα, καθώς και ένα λειτουργικό και φιλικό προς τον χρήστη website.
Απλότητα και η σαφήνεια
Η απλότητα και η σαφήνεια στον σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά, καθώς είναι σημαντικό η ιστοσελίδα να μην είναι ‘φορτωμένη’ με πολλά, και συχνά περιττά, στοιχεία και πληροφορίες. Άλλωστε, ένα καθαρό και οργανωμένο design βοηθά τον χρήστη να πλοηγηθεί με άνεση στην ιστοσελίδα και να εξυπηρετήσει εύκολα τον σκοπό του.
Συνοχή με την Ταυτότητα του Brand
Όπως προαναφέρθηκε, το website της επιχείρησης αποτελεί την ταυτότητά της, το μέρος όπου ο χρήστης μπορεί να μάθει από πληροφορίες αναφορικά με την ίδια έως και να πραγματοποιήσει conversions. Για το λόγο αυτό, είναι άκρως απαραίτητο και κομβικής σημασίας το web design να έχει πλήρη συνοχή με την ταυτότητα της εταιρείας, χρησιμοποιώντας την κατάλληλη χρωματική παλέτα και τις σωστές γραμματοσειρές και λογότυπα, ώστε να δημιουργήσει μια αναγνωρίσιμη παρουσία και να διατηρήσει το brand identity συμπαγές.
Προσαρμογή στις Συσκευές (Responsive Design)
Μια ακόμα βασική αρχή που οφείλει να ακολουθήσει ένας web designer είναι η προσαρμογή του ιστοτόπου που σχεδιάζει για όλες τις συσκευές και κυρίως τις κινητές. Με άλλα λόγια, ολόκληρη η ιστοσελίδα θα πρέπει να προσαρμόζεται ομαλά σε όλα τα διαφορετικά μεγέθη οθονών και συσκευών (κινητά, tablets, υπολογιστές), εξασφαλίζοντας ότι ο χρήστης θα έχει την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης ανεξαρτήτως συσκευής.
Ταχύτητα Φόρτωσης
Ας μην ξεχνάμε τη σημασία των χρόνων φόρτωσης μιας ιστοσελίδας. Ένα καλό web design πρέπει να διασφαλίζει ότι η ιστοσελίδα και όλα τα επιμέρους στοιχεία της φορτώνουν γρήγορα (έως 2.5 δευτερόλεπτα), βελτιώνοντας την εμπειρία του χρήστη και κρατώντας σε χαμηλά ποσοστά το bounce rate.
Το αποτελεσματικό web design συνδυάζει άψογα την αισθητική με την βέλτιστη απόδοση. Για να είναι το design αποτελεσματικό, πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών και να εξυπηρετεί τους στόχους του brand. Ας δούμε παρακάτω τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού web design.
Όπως προαναφέρθηκε, κατά το σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας, η SEO βελτιστοποίηση είναι κρίσιμη και ζωτική για την επιτυχία της. Μερικές βασικές στρατηγικές για την επίτευξη αυτού του σκοπού περιλαμβάνουν κυρίως τα παρακάτω βήματα:
Website design and development
Web Design Fundamentals
Το web design για να είναι πλήρως αποτελεσματικό οφείλει να βασίζεται πάνω σε κάποιους κανόνες, όπως άλλωστε και πολλοί άλλοι τομείς στον χώρο του μάρκετινγκ. Πατώντας πάνω στους παρακάτω κανόνες, κατά τη διαδικασία σχεδιασμού, ο web designer μπορεί να είναι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα που θα προκύψει θα έχει ως βασική σταθερά την επιτυχία της ιστοσελίδας, αλλά και της επιχείρησης.
Η οπτική ιεραρχία είναι η οργανωτική δομή του περιεχομένου στη σελίδα, η οποία βοηθά τους χρήστες να κατανοήσουν τι είναι πιο σημαντικό.Τι ακριβώς σημαίνει αυτο όμως; Ας δούμε παρακάτω:
Η συνοχή στην ταυτότητα του brand είναι κρίσιμη για την εξασφάλιση της αναγνωρισιμότητας και της εμπιστοσύνης των χρηστών. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι σημαντικό να συναντάται πλήρης συνοχή στα παρακάτω:
Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, ένα ελκυστικό web design είναι κρίσιμο για την προσέλκυση νέων χρηστών και την αύξηση του engagement και της διάδρασης μαζί τους. Η αισθητική προσέγγιση είναι απαραίτητη σε αυτό το σημείο, με βασικότερο το ότι σχεδιασμός πρέπει να είναι σύγχρονος, ελκυστικός και να παρέχει μια άνετη εμπειρία πλοήγησης στους χρήστες. Επιπλέον, η χρήση των κατάλληλων εικόνων και γραφικών είναι άκρως σημαντική, καθώς τα σωστά γραφικά, εικόνες και εικονίδια μπορούν να ενισχύσουν σε μεγάλο βαθμό τη συνολική εμφάνιση της ιστοσελίδας.
Η εμπειρία χρήστη (UX) είναι η κεντρική συνιστώσα μιας φιλικής προς τον χρήστη ιστοσελίδας. Με άλλα λόγια, αν το UX μιας ιστοσελίδας δεν είναι βέλτιστο, σημαίνει ότι η ιστοσελίδα δεν είναι φιλική προς τον χρήστη και επομένως αποτρέπει την ομαλή πλοήγηση και διάδραση. Για την επίτευξη μιας ιστοσελίδας που είναι φιλική προς τον χρήστη, πρέπει να πληρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:
UI UX brainstorming
Οι τάσεις στο web design εξελίσσονται διαρκώς, με το 2025 να φέρνει νέες προσεγγίσεις που ενσωματώνουν την τεχνολογία και την αισθητική για μια ακόμα πιο βελτιωμένη εμπειρία χρήστη. Παρακάτω εξετάζουμε μερικές από αυτές τις τάσεις, καθώς και το πώς διάφορες κορυφαίες εταιρείες τις εφαρμόζουν.
Η βιωσιμότητα γίνεται κεντρικό θέμα στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, με στόχο τη μείωση του ψηφιακού αποτυπώματος (digital footprint). Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται μέσω βελτιστοποίησης του κώδικα, επιλογής οικολογικών υπηρεσιών φιλοξενίας και δημιουργίας ενεργειακά αποδοτικών ιστοσελίδων. Η προσέγγιση αυτή δεν συμβάλλει μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά παράλληλα βελτιώνει και την απόδοση των ιστοσελίδων, προσφέροντας μια ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εμπειρία χρήστη.
Η σκοτεινή λειτουργία έχει γίνει αρκετά δημοφιλής, προσφέροντας αισθητική κομψότητα και μειωμένη καταπόνηση των ματιών σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Η Apple Music, μάλιστα, υιοθέτησε αυτή την τάση, παρέχοντας στους χρήστες μια εναλλακτική εμφάνιση που ενισχύει την εμπειρία ακρόασης, ιδιαίτερα σε σκοτεινά περιβάλλοντα. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η σκοτεινή λειτουργία συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε συσκευές με οθόνες OLED.
Dark mood landing page example
Η φωνητική αναζήτηση αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το διαδίκτυο. Η Google, με την ενσωμάτωση του Google Assistant, επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν αναζητήσεις και να λαμβάνουν πληροφορίες μέσω φωνητικών εντολών, καθιστώντας έτσι την πλοήγηση πιο φυσική και άμεση. Αυτή η τεχνολογία απαιτεί από τους σχεδιαστές να προσαρμόσουν το περιεχόμενο και τη δομή των ιστοσελίδων με τέτοιο τρόπο που να υποστηρίζει αποτελεσματικά τις φωνητικές αναζητήσεις.
Η χρήση 3D γραφικών προσδίδει βάθος και διαδραστικότητα στις ιστοσελίδες, δημιουργώντας πιο ελκυστικές εμπειρίες για τους χρήστες. Τα 3D στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρουσίαση προϊόντων, την αφήγηση ιστοριών ή την ενίσχυση της αισθητικής της ιστοσελίδας, παρέχοντας μια πιο ‘καθηλωτική’ εμπειρία πλοήγησης.
Ζώντας μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, δεν περνάει απαρατήρητη η επίδραση της Τεχνητής…
Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) είναι παντού πλέον, επομένως ασκεί επιρροή και στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, επιτρέποντας την εξατομίκευση του περιεχομένου και της διάταξης με βάση τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των χρηστών. Αυτό οδηγεί σε πιο σχετικές και ελκυστικές για αυτούς εμπειρίες, καθώς οι ιστοσελίδες προσαρμόζονται δυναμικά στις ανάγκες κάθε επισκέπτη. Το AI μπορεί επίσης να βελτιστοποιήσει την απόδοση και την προσβασιμότητα των ιστοσελίδων, καθιστώντας τις πιο φιλικές προς τον χρήστη.
Τα κινούμενα σχέδια και ο καθηλωτικός σχεδιασμός ενισχύουν την αλληλεπίδραση και την εμπλοκή των χρηστών. Η πλατφόρμα “Nike By You” επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν προσαρμοσμένα παπούτσια σε ένα διαδραστικό 3D περιβάλλον, προσφέροντας μια μοναδική και προσωποποιημένη εμπειρία αγορών. Το γεγονός αυτό αυξάνει σημαντικά το customer satisfaction και ενισχύει τη σύνδεσή τους με το ίδιο το brand.
Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός εξελίσσεται διαρκώς, εστιάζοντας αρκετά στην απλότητα και τη λειτουργικότητα. Το Dropbox ανανέωσε την ιστοσελίδα του προσθέτοντας καθαρές γραμμές, απλοϊκή τυπογραφία και περιορίζοντας τη χρήση χρωμάτων, γεγονός που διευκολύνει την πλοήγηση και την κατανόηση της γκάμας υπηρεσιών του. Αυτός ο σχεδιασμός μειώνει την πολυπλοκότητα και επιτρέπει στους χρήστες να επικεντρωθούν στο περιεχόμενο και τις βασικές λειτουργίες του ιστοτόπου.
Η τυπογραφία αποκτά μεγαλύτερη σημασία στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, λειτουργώντας ως κύριο στοιχείο της αισθητικής και της επικοινωνίας. Το Readymag χρησιμοποιεί ευφάνταστη και ποικιλόμορφη τυπογραφία έχοντας ως στόχο να δημιουργήσει μοναδικές και ελκυστικές σελίδες για τους χρήστες, αποδεικνύοντας πώς η σωστή χρήση γραμματοσειρών μπορεί να ενισχύσει το μήνυμα και το brand identity.
Μπορεί η απόφαση για τον ανασχεδιασμό μιας ιστοσελίδας να φαίνεται περίπλοκη, ωστόσο συχνά υπάρχουν σαφή σημάδια που υποδεικνύουν ότι η ανανέωση είναι αναγκαία.
Οι τεχνολογίες εξελίσσονται συνεχώς, ενώ οι χρήστες απαιτούν πλέον μια εύκολη και απολαυστική εμπειρία πλοήγησης. Αν η ιστοσελίδα σας φαίνεται ξεπερασμένη, έχει χαμηλή απόδοση ή δεν λειτουργεί σωστά σε κινητές συσκευές, τότε είναι η στιγμή να σκεφτείτε το redesign.
out-of-the-box thinking concept
Ο ανασχεδιασμός μιας ιστοσελίδας είναι απαραίτητος όταν αυτή δεν εξυπηρετεί πλέον τις ανάγκες της επιχείρησής ή των χρηστών. Ενδεικτικές περιπτώσεις που υποδεικνύουν ότι απαιτείται ανανέωση περιλαμβάνουν την εμφάνιση της ιστοσελίδας, η οποία μπορεί να μην αντανακλά τη σύγχρονη αισθητική ή τις τελευταίες τάσεις στο web design. Παράλληλα, η ιστοσελίδα μπορεί να έχει χαμηλή απόδοση σε όρους επισκεψιμότητας ή conversions, επηρεάζοντας έτσι αρνητικά και την επιχειρηματική απόδοση. Ακόμη, μπορεί ο ιστότοπος να μην είναι responsive, δηλαδή να μην προσαρμόζεται σωστά σε κινητά τηλέφωνα ή tablets, με αποτέλεσμα την απώλεια επισκεπτών. Τέλος, μπορεί συχνά η πλοήγηση να είναι περίπλοκη και οι χρήστες να δυσκολεύονται να βρουν τις πληροφορίες ή γενικότερα τις υπηρεσίες που ψάχνουν.
Μια ιστοσελίδα που μοιάζει αρκετά ξεπερασμένη μπορεί να δημιουργήσει αρνητική εντύπωση για το brand μιας επιχείρησης. Τα παλιά γραφικά, τα μη ελκυστικά χρώματα ή ένα δυσλειτουργικό layout επηρεάζουν αρνητικά το UX. Με άλλα λόγια, η εμφάνιση μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι φρέσκια, μοντέρνα και να αντικατοπτρίζει την ταυτότητα της επιχείρησης με σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν μια ιστοσελίδα μοιάζει να έχει σχεδιαστεί πριν από χρόνια, με βάση παλαιότερα trends, είναι πολύ πιθανό η επιχείρηση να χάσει πολύτιμους πελάτες που θα εγκαταλείψουν τη σελίδα πριν αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό της.
Η χαμηλή απόδοση μιας ιστοσελίδας δεν αφορά μόνο στον χρόνο φόρτωσης, αλλά και στην ικανότητα του site να εξυπηρετεί τους στόχους του. Αν το bounce rate είναι υψηλό ή δεν ολοκληρώνονται ενέργειες όπως αγορές ή εγγραφές, τότε το site πιθανόν να μην αποδίδει όπως πρέπει. Ένα redesign μπορεί να περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας, την ανανέωση του περιεχομένου και την δημιουργία καλύτερης δομής για την εξυπηρέτηση των αναγκών των επισκεπτών.
Responsive layout example
Σε έναν κόσμο όπου η πλειονότητα του online traffic προέρχεται από κινητές συσκευές, μια μη responsive ιστοσελίδα αποτελεί σοβαρό μειονέκτημα. Αν λοιπόν το website δεν προσαρμόζεται αυτόματα σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης, οι χρήστες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πλοήγηση, πράγμα που πιθανότατα θα τους οδηγήσει να εγκαταλείψουν την προσπάθεια. Ένα redesign που ενσωματώνει responsive design διασφαλίζει ότι η ιστοσελίδα θα λειτουργεί άψογα σε κινητά, tablets και desktops.
Μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι εύχρηστη και να προσφέρει μια ξεκάθαρη δομή πλοήγησης. Αν οι επισκέπτες χρειάζονται χρόνο για να βρουν πληροφορίες ή να ολοκληρώσουν μια ενέργεια, το site χάνει την αποτελεσματικότητά του. Ενδείξεις όπως ένα ακατάστατο menu, η κακή οργάνωση περιεχομένου ή η έλλειψη εργαλείων αναζήτησης δείχνουν ότι το redesign είναι απαραίτητο. Ο νέος σχεδιασμός θα πρέπει να εστιάζει στην εμπειρία του χρήστη, κάνοντας εύκολη και γρήγορη την πλοήγηση.
Ένα καλοσχεδιασμένο site αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία οποιασδήποτε επιχείρησης στον ψηφιακό κόσμο. Δεν είναι μόνο ένας χώρος προβολής της επιχείρησης, αλλά και το μέσο με το οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν, ενημερώνονται, αγοράζουν, εγγράφονται ή πραγματοποιούν άλλες ενέργειες. Ένα site που είναι λειτουργικό, αισθητικά ευχάριστο και φιλικό προς τον χρήστη μπορεί να απογειώσει το UX και, κατ’ επέκταση, την απόδοση της επιχείρησης.
Ο χρόνος που περνά ένας χρήστης σε μια ιστοσελίδα αποτελεί δείκτη της ποιότητας και της ελκυστικότητας του περιεχομένου και του σχεδιασμού της. Ένα καλοσχεδιασμένο site, με ελκυστική αισθητική, καθαρή δομή και διαδραστικά στοιχεία, κρατά το ενδιαφέρον του χρήστη για μεγαλύτερο διάστημα. Όταν το περιεχόμενο είναι ευδιάκριτο και παρουσιάζεται με τρόπο που προσελκύει την προσοχή, όπως μέσω βίντεο, κινούμενων γραφικών ή ευανάγνωστης τυπογραφίας, οι χρήστες παραμένουν περισσότερο στο site. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του engagement και της πιθανότητας να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο ή να προχωρήσουν σε κάποια ενέργεια.
Το bounce rate αντιπροσωπεύει το ποσοστό των χρηστών που εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα χωρίς να αλληλεπιδράσουν με οποιοδήποτε από τα στοιχεία της. Ένας από τους βασικούς στόχους ενός καλού σχεδιασμού είναι η δραστική μείωση αυτού του ποσοστού. Όταν το site είναι responsive και όταν οι πληροφορίες που αναζητά ο χρήστης μπορούν να εντοπιστούν εύκολα, αυξάνονται οι πιθανότητες να μείνει και να εξερευνήσει περισσότερο. Επιπλέον, η γρήγορη φόρτωση των σελίδων, τα ευδιάκριτα μενού και τα καλοσχεδιασμένα call-to-action (CTA) ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη, κάνοντάς τον να προτιμήσει ένα τέτοιο site έναντι άλλων.
Η εμπειρία χρήστη που προσφέρει ένα καλοσχεδιασμένο site δεν σταματά μόνο στην ευχάριστη περιήγηση, αλλά προχωρά στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, όπως η δημιουργία conversions. Οι χρήστες ενθαρρύνονται να προχωρήσουν σε δράση όταν οι διαδικασίες είναι ξεκάθαρες και απλοποιημένες. Φόρμες με λίγα πεδία, εύκολη διαδικασία πληρωμής και σαφή κουμπιά για call-to-action είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που καθιστούν το ταξίδι του χρήστη πιο ομαλό. Έτσι, αυξάνονται οι πιθανότητες για conversions, που αποτελούν από τους βασικότερους δείκτες απόδοσης για κάθε site.
Το Search Engine Optimization (SEO), δηλαδή η βελτιστοποίηση τις για μηχανές αναζήτησης είναι άμεσα συνδεδεμένη με το σχεδιασμό ενός site. Μια ιστοσελίδα που φορτώνει γρήγορα, είναι mobile-friendly και προσφέρει ευχάριστη εμπειρία χρήστη έχει καλύτερες πιθανότητες να καταταγεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και άλλων μηχανών. Επίσης, τα κατάλληλα metadata, η σωστή δομή του URL και η χρήση εικόνων με βελτιστοποιημένο μέγεθος συμβάλλουν στην καλύτερη αξιολόγηση από τις μηχανές. Ένα καλοσχεδιασμένο site, λοιπόν, δεν βοηθά μόνο τον χρήστη, αλλά και τη βελτίωση της προβολής της επιχείρησης στο διαδίκτυο, φέρνοντας περισσότερο οργανικό traffic.
Το bounce rate αντιπροσωπεύει το ποσοστό των χρηστών που εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα χωρίς να αλληλεπιδράσουν με οποιοδήποτε από τα στοιχεία της. Ένας από τους βασικούς στόχους ενός καλού σχεδιασμού είναι η δραστική μείωση αυτού του ποσοστού. Όταν το site είναι responsive και όταν οι πληροφορίες που αναζητά ο χρήστης μπορούν να εντοπιστούν εύκολα, αυξάνονται οι πιθανότητες να μείνει και να εξερευνήσει περισσότερο. Επιπλέον, η γρήγορη φόρτωση των σελίδων, τα ευδιάκριτα μενού και τα καλοσχεδιασμένα call-to-action (CTA) ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη, κάνοντάς τον να προτιμήσει ένα τέτοιο site έναντι άλλων.
Η εμπειρία χρήστη που προσφέρει ένα καλοσχεδιασμένο site δεν σταματά μόνο στην ευχάριστη περιήγηση, αλλά προχωρά στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, όπως η δημιουργία conversions. Οι χρήστες ενθαρρύνονται να προχωρήσουν σε δράση όταν οι διαδικασίες είναι ξεκάθαρες και απλοποιημένες. Φόρμες με λίγα πεδία, εύκολη διαδικασία πληρωμής και σαφή κουμπιά για call-to-action είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που καθιστούν το ταξίδι του χρήστη πιο ομαλό. Έτσι, αυξάνονται οι πιθανότητες για conversions, που αποτελούν από τους βασικότερους δείκτες απόδοσης για κάθε site.
Το Search Engine Optimization (SEO), δηλαδή η βελτιστοποίηση τις για μηχανές αναζήτησης είναι άμεσα συνδεδεμένη με το σχεδιασμό ενός site. Μια ιστοσελίδα που φορτώνει γρήγορα, είναι mobile-friendly και προσφέρει ευχάριστη εμπειρία χρήστη έχει καλύτερες πιθανότητες να καταταγεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και άλλων μηχανών. Επίσης, τα κατάλληλα metadata, η σωστή δομή του URL και η χρήση εικόνων με βελτιστοποιημένο μέγεθος συμβάλλουν στην καλύτερη αξιολόγηση από τις μηχανές. Ένα καλοσχεδιασμένο site, λοιπόν, δεν βοηθά μόνο τον χρήστη, αλλά και τη βελτίωση της προβολής της επιχείρησης στο διαδίκτυο, φέρνοντας περισσότερο οργανικό traffic.
Ένα σωστά δομημένο site προσφέρει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης προηγμένων εργαλείων ανάλυσης, όπως το Google Analytics, που βοηθούν στην κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών. Τα δεδομένα που συλλέγονται δείχνουν πόσο χρόνο ξοδεύουν οι επισκέπτες σε κάθε σελίδα, ποιες είναι οι σελίδες με τις περισσότερες επισκέψεις και ποια σημεία του site παρουσιάζουν αδυναμίες. Αυτές οι πληροφορίες είναι ανεκτίμητες, καθώς επιτρέπουν την λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη και την αύξηση της απόδοσης του site.
Επομένως, ένα καλοσχεδιασμένο site δεν είναι απλώς η βιτρίνα της επιχείρησης, αλλά ένα ισχυρό εργαλείο που συνδυάζει λειτουργικότητα, αισθητική και στρατηγική, για να εξυπηρετήσει τόσο τους χρήστες όσο και τους στόχους της. Έτσι, με τα σωστά χαρακτηριστικά και τις κατάλληλες βελτιώσεις, είναι εφικτή η δημιουργία μιας ιστοσελίδας που όχι μόνο προσελκύει επισκέπτες, αλλά τους μετατρέπει σε πιστούς πελάτες.
Data analysis graphic
Το site είναι η βιτρίνα σου στο διαδίκτυο! Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος
για να παρουσιάσεις την εταιρεία σου, από ένα όμορφο και λειτουργικό website. Για περισσότερες πληροφορίες ή για να λάβετε προσφορά για το δικό σας project, επικοινωνήστε μαζί μας ή καλέστε μας στο 2114442300!
Το κόστος του web design ποικίλλει ανάλογα με τη φύση και την πολυπλοκότητα του έργου. Για μια απλή ιστοσελίδα με με έτοιμο Template, το κόστος ξεκινά από 450€, ενώ για πιο σύνθετες εφαρμογές ή ιστοσελίδες με custom design το κόστος ξεκινάει από τα 2.300€ και πάνω. Υπάρχουν επίσης ειδικά πακέτα για τη σχεδίαση custom ιστοσελίδας βάσει Business και Marketing Plan, καθώς και Growth Hacking.
Η διαδικασία ξεκινά με την ανάλυση των αναγκών του πελάτη και την κατανόηση του στόχου της ιστοσελίδας. Ακολουθεί η δημιουργία wireframe για τον καθορισμό της δομής, ενώ στην συνέχεια σχεδιάζεται το UI/UX κομμάτι για να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη. Στο τελευταίο στάδιο, γίνεται η ανάπτυξη, οι έλεγχοι, οι δοκιμές και το τελικό λανσάρισμα της ιστοσελίδας.
Τα templates αποτελούν έτοιμα σχέδια που απλά προσαρμόζονται με βάση το περιεχόμενο του πελάτη, ενώ το custom design δημιουργείται εξ’ ολοκλήρου από την αρχή, δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στην εμφάνιση και τη λειτουργικότητα. Ενώ τα templates είναι πιο γρήγορα και οικονομικά, τα custom designs προσφέρουν πλήρη μοναδικότητα και προσαρμογή.
Soeasy website design by WIld Wild Web
Germanos website design by WIld Wild Web
Σωματείο Ερμής website design by WIld Wild Web